Ide nesporne o dôležité témy. Avsak akosi sa pozabudlo na jednu dlhodobo známu tému. Približne od r. 2013 sa Slovensko teší s pretrvávajúceho ekonomického rastu. Každým rokom nám rastie HDP, klesá nám miera nezamestnanosti ( i keď nie tak ako to prezentuje MPSVR SR) a miera inflácie dosahuje priaznivé hodnoty. Dôsledkom tohto pozitívneho vývoja je dobrý výber daní, štát inkasuje na daniach viac ako sám predpokladal. Sumy vybrané na daniach sú omnoho vyššie ako pred r. 2008, kedy svet zasiahla svetová finančná kríza. Dokonca môžeme hovoriť o najvyššom výbere daní počas existencie SR.
Tento úspech však nie je úspechom súčasnej vlády, lebo toto sa podarilo na Slovensku dosiahnuť napriek súčasnej vláde. Tento úspech dosiahli ľudia na Slovensku, všetci tí ktorí každodenne pracovali a pracujú buď v zamestnaní alebo podnikajú. Dosiahnutie tohto úspechu bolo podmienené ekonomickým rastom v Európe a vo vyspelom svete, najmä v krajinách s ktorými má Slovensko intenzívne ekonomické väzby. Avšak bez práce našich ľudí na Slovensku by sa to nedalo dosiahnuť.
Nemala by sa vláda a parlament poďakovať ľuďom za ich často krát ťažkú prácu za pomerne nízke mzdy a u niektorých skupín zamestnancov za veľmi nízke mzdy ? Určite áno. Najlepšie to môže urobiť tak, že ponechá ľuďom viac peňazí v peňaženke. Napriek rovnakej mzde ľuďom zostane viac na svoju spotrebu alebo na tvorbu úspor. Ide teda o zvýšenie čistej mzdy. Spôsobov ako to môže vláda urobiť je viacero. Spoločným menovateľom týchto spôsobov je zníženie daňovo-odvodového zaťaženia. Prvým zo spôsobov je zníženie dane z príjmov fyzických osôb. Ak porovnáme mesačný výber dane v decembri 2014 kedy sa vybralo na dani zo závislej činnosti 219,4 mil. Eur, a v decembri 2018 kedy sa vybralo na tejto dani 328,6 mil. Eur, zistíme , že výber dane sa zvýšil o 109,2 mil. Eur, teda o 50 %. Dosiahnuť zníženie daňového zaťaženia na dani z príjmov fyzických osôb je možné buď znížením základnej daňovej sadzby z 19 % na nižšiu úroveň, napríklad na 17 % alebo zvýšením daňového bonusu na nezaopatrené deti daňovníka z 22,17 Eur mesačne napríklad na 33.,26 Eur mesačne, teda o 50 % alebo znížením daňového základu tejto dane. Ďalšou možnosťou je i kombinácia viacerých spôsobov. Najlepším riešením sa javí zvýšenie daňového bonusu, pretože týmto jedným opatrením sa dosiahnu hneď tri pozitívne efekty súčasne. Znížime zaplatenú daň daňovníka čiže rodiča, súčasne podporíme rodičov, ktorí sa starajú o svoje nezaopatrené deti. Vyšleme tým signál pre mladých ľudí, že spoločnosť si váži starostlivosť o deti a bude v tom rodičov podporovať. Týmto opatrením sa dosiahne i tretí pozitívny efekt, v budúcnosti bude pracovať viac ľudí, zlepší sa situácia na trhu práce a viac sa vyberie na daniach.
Tento spôsob odmeny ľudí za ich prácu je omnoho spravodlivejší a efektívnejší ako rozhadzovanie a plytvanie ťažko zarobenými peniazmi daňovníkov na rôzne drahé ekonomické experimenty, ako sú napríklad vlaky zadarmo pre určité skupiny obyvateľov. Zníženie dane je spravodlivejšie pretože z tohto opatrenia budú mať úžitok všetci, ktorí platia dane. Vlaky zadarmo zvýhodňujú iba určité skupiny obyvateľov s tým , že všetci ostaní tento bonus nemôžu využívať, naviac musia tento ekonomický experiment zaplatiť.